Ua Carta interregionau entà l' occitan
(texte en français ci-dessous)Au parat de l’amassada plenèra deu 24 d’octobre passat, la region Aquitània qu’a adoptat la Carta de cooperacion interregionau e transfrontalèra de desvelopament de la lenga occitana. Lo conselhèr regionau d’Aquitània David Grosclaude que ns’assabenta « d’ua purmèra dens l’istòria de la politica lingüistica entà la lenga occitana ».
Las reconeishenças constitucionaus e legaus adoptadas aqueras darrèras annadas en França, en Itàlia e en Espanha que balhan a las institucions publicas l’obligacion de har tot entà la preservacion e de la transmission de las lors lengas e patrimònis. Aquesta carta que balha l’escadença d’obrar entà la sauvaguarda e lo desvolopament de l’occitan.
En signant, las regions que s’engatgan dens un « partenariat » interregionau e transfrontalèr tà la tempsada 2011-2014, en hargar un quadre d’accions e ua armonizacion de las lors intervencions mes tanben d’establir bèths projèctes a l’entorn de l’aprenedissatge de la lenga, de la visibilitat publica de l’occitan, deus mèdias, de las industrias culturaus, de l’espectacle viu, d’apèrs lingüistics (com la creacion d’ua institucion de regulacion de la lenga occitana), deus patrimònis (materiaus e immateriaus) e de l’avaloracion d’aquestas politicas.
Dens las setmanas qui arriban lo tèxte que serà votat per tres regions de mei : Mieidia-Pirenèus, Lengadòc-Rosselhon e Ròse-Aups. Aquèra Carta que serà ubèrta a las signaturas de totas las regions pertocadas, en França, en Espanha e en Itàlia.
La carta desempuish lo site de l'Institut Occitan
____________________________________________________________________
Une charte interrégionale en faveur de l’occitan
Lors de la séance plénière du 24 octobre dernier, la Région Aquitaine a adopté la Charte de coopération interrégionale et transfrontalière de développement de la langue occitane. Le Conseiller Régional d’ Aquitaine David Grosclaude rappelle qu’il s’agit d’ « une première dans l’histoire de la politique linguistique en faveur de la langue occitane ».
Les reconnaissances constitutionnelles et légales adoptées ces dernières années en France, en Italie et en Espagne confèrent aux institutions publiques le devoir d’œuvrer en faveur de la préservation et de la transmission de leurs langues et patrimoines. Cette charte permet ainsi d’œuvrer à la sauvegarde et au développement de l'occitan.
En signant, les Région s’engagent dans un partenariat interrégional et transfrontalier pour la période 2011- 2014, en définissant un cadre d'action et une harmonisation de leurs interventions ainsi qu’à mettre en œuvre de grands projets autour de l’apprentissage de la langue, de la visibilité publique de l’occitan, des médias et des industries culturelles, du spectacle vivant, d’ outils linguistiques (comme la création d’une institution de régulation de la langue occitane), des patrimoines (matériels et immatériels) et de l’évaluation des ces politiques.
Dans les prochaines semaines ce texte sera adopté par trois autres région : Midi-Pyrénées, Languedoc-Roussillon et Rhône-Alpes. Cette charte sera ouverte à la signature de toutes les régions concernées, en France, en Espagne et en Italie.
Lire la charte depuis le site de l'Institut Occitan
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire