lundi 22 août 2011

L'Anciana Via

L’Anciana Via qu’ei ua passejada fotografica suu vielh camin de hèr de Shalòssa, enter Sent Sever e Dacs ; arron d’estar deishat, qu’ei chic a chic transformat en camin de rondalejada.

Lo men prètzhèit qu’ei de tornar har descobrir las ancianas realizacions deus òmis capvath lo lor paisatge e la lor evolucion au briu deu temps.

Lo camin de hèr de Shalòssa que foncionè sonque de 1899 a 1969. Qu’èra ua via de comunicacion essenciau tad aqueth país, que desserviva ua cordilhèra de vilatjòts sus ua cinquantena de quilomètres. Qu’èra ua òbra d’art, hèita tà tiéner centenats d’annadas, qu’estó pro lèu davantejada per la rota.

Aquestas fòtos dab lo tractament en negre e blanc que son la traduccion deu men sentit, de la mia emocion quan camini a l’escadut deus encontres, au parat de las òras, deu temps, de las sasons. Lavetz, que soi com en un saunei, delà lo present e la realitat.

Lo men caminament qu’ei ligat ad aquera tèrra qui ei mia, Shalòssa, au còr de las Lanas de Gasconha.

Kalou Foix

L’Anciana Via est une balade photographique sur l’ancienne voie ferrée de Chalosse, entre Saint Sever et Dax qui, après son abandon, est peu à peu transformée en chemin de randonnée.

Mon envie est de faire redécouvrir les anciennes réalisations humaines dans leur environnement paysager et leur évolution au fil du temps.

La voie ferrée de Chalosse n’a fonctionné que de 1899 à 1969. C’était une voie de communication essentielle pour ce pays, elle desservait toute une ribambelle de petits villages sur une cinquantaine de kilomètres. C’était un ouvrage d’art conçu pour durer des centaines d’années qui a été très vite supplanté par la route.

Ces photos et leur traitement en noir et blanc sont la traduction de mon ressenti, de mon émotion lorsque je marche au hasard des rencontres, quels que soient l’heure, le temps, la saison. Je suis alors comme dans un rêve, déconnectée du présent et du réel.

Ma démarche est très en lien avec cette terre qui est la mienne, la Chalosse, au cœur des Landes de Gascogne.

Kalou Foix

118 paginas – 20 x 20 – 2011 – 15 € – ISBN 978-2-86866-084-8


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire